LA NEUROCIÈNCIA RECOLZA LA METODOLOGIA MONTESSORI

La mà com a instrument del cervell.

 

Screen-Shot-2016-10-10-at-20.50.27

Un dels beneficis més evidents de Montessori en relació al desenvolupament neuronal, consisteix en l´us de les mans com a  instrument  d´aprenentatge. En els nens tan petits, les mans suposen la principal via d´entrada d´informació al cervell, i per tant juguen un paper molt important.

En un ambient Montessori, les presentacions dels materials i els grups de diverses edats permeten al nen aprendre tant a través de la imitació com a través de la seva pròpia activitat.

Les funcions executives

Les funcions executives, son les capacitats mentals encarregades de resoldre de manera conscient, voluntària i eficaç la gran majoria de problemes que se li presenten a una persona.

  • Flexibilitat cognitiva: Aquesta funció ens permet adaptar-nos a canvis en l´entorn o en les prioritats. S´activa quan hem de resoldre un problema
  • Control inhibitori: Inclou la capacitat de centrar la nostra atenció en una tarea malgrat les distraccions (concentració), de continuar amb la tarea fins finalitzar-la (disciplina) i de resistir els impulsos i respondre per tant d´una forma considerada (autocontrol).
  • Memòria de treball (o memòria operativa): Ens permet retenir informació en la ment per poder treballar amb ella. Ens permet relacionar idees i prendre decisions tot considerant la informació de la que disposem

 

muralesyvinilos_8629292__XL

 

Aquestes funcions executives, tenen un paper essencial en la nostra vida i és per tant molt important  afavorir el seu desenvolupament. En un ambient Montessori es treballen totes aquestes capacitats de manera indirecta, tant mitjançants l´us de materials com a través de l´establiment d´unes normes i límits dins de la llibertat de la que gaudeixen els nens a l´hora de triar el seu treball o joc.

49829172-retrato-de-curiuos-pequeño-bebé-en-el-pañal-sentado-pensando-la-expresión-de-curiosidad-e-interés-las-emociones-d

A l´escola, pintem molt !!! Ho fem contínuament amb diferents tècniques… Som uns artistes !!!

images (37)

 

 

 

 

ACTIVITATS. P-2 

ACTIVITATS. P-2

SOFIA PRIMERS MOMENTS. P-1

ACTIVITATS P-2

—————————————————————————————————————————————–

El treball i llegat de Maria Montessori, està basat en l´observació científica del nen. En les seves observacions, Montessori, va arribar a la conclussió de que l´absorció de l´ambient que es dona per part del nen en els primers 6 anys de vida està intimament rel.lacionat amb el moviment. La necessitat constant de moviment per part del nen serà la responsable de portar-lo a l´exploració i al descobriment, i per tant a l´aprenentatge.

Obeint a aquest principi de moviment, els ambients Montessori estan disenyats per a que el nen es desplaci constantment d´un lloc a altre i no es mantingui en la mateixa postura per hores i hores.

MONTESSORI P-0 AMBIENTS PREPARATS.

MONTESSORI P-1 AMBIENTS PREPARATS.

JOCS. P-1


 

La nostra escola sempre està a la avantguarda de tot, i és per aixó que fa poc més d´un any que vam implementar el Projector Interactiu.

PROJECTOR INTERACTIU

32f13d8f92d14fbb06919df43762de0a

El nostre Projector ofereix als petis un espai de jocs molt especial !!! La classe es transforma en una àrea de jocs interactiva que ofereix una experiència diferent amb la qual gaudir.

Els nens activen els elements de joc movent les mans i peus sobre la superfície de joc, la qual pot ser un bosc interactiu on seguir les petjades d´animals, ajudar a recollir als óssos la mel, ser mès ràpid que les abelles.També poden saltar en les pedres, petar globus o jugar i fer música amb un colorit piano… Aixi com gaudir de molts més jocs educatius de coordinació i moviment.

Tot això, promou l´activitat física i la mobilitat, així com la coordinació oculo-manual, l´atenció i la capacitat de resposta.

Fem petits grups per gaudir al màxim del projector. Quan toca Projector…ens posem molt contents !!!!

 

images (31)

 

PROYECTOR. P-1


 

El nostre dia a dia dona per molt !!!

Fem informàtica….

INFORMATICA P-2

 

Gaudim de jocs sensorials d´estimul.lació visual….

SENSORIAL P-1

SENSORIAL P-1

Gaudim d´estones relaxades….

MOMENTS. P-1

MOMENTS P-0


 

Mitjançant activitats lúdiques compartides entre iguals, s´adquireixen valors com la solidaritat, el respecte, el aprendre a compartir i a tolerar….

Formar i exercitar la cooperació pel desenvolupament d´activitats grupals és bàsic, i s´ha de fer tant en l´entorn familiar com a l´escolar. Ser tol.lerant davant la frustració, compartir, ser pacient i respectuós amb els companys son altres habilitats importants en la interacció colaborativa amb els altres.

En el procés d´interactuar en base al benefici col.lectiu i no individual, el nen ha de fer un esforç personal, aceptar les habilitats i debilitats personals i valorar la de la resta de companys.

 

Les activitats compartides entre iguals, permeten als més petits:

               

                Cumplir amb unes regles i normes senzilles

                Exercitar la paciencia al haber d´esperar de vegades el seu torn per jugar

                Aprendre a tolerar la frustració, perque no sempre es guanya…

                Fomentar el pensament lògic-matemàtic

                Corregir els errors i aprendre d´ells

                Expresar-se i practicar el vocabulari adequat per interactuar amb la resta de companys.

                Aprendre la importancia de la disciplina, constancia i l´esforç

                Afavoreix el desenvolupament de la sociabilitat

                

Resultado de imagen para DIBUJOS BEBES JUGANDO

 

A l´escola continuament estem gaudint d´activitats compartides… (Psicomotricitat, Teatre, Tallers, Manualitats,  Murals, Experimentació, jocs.….), que ens ajuden a adquirir totes les estratègies que tant necessitarem quan siguem una mica més grans !

MOMENTS P-2

AULA JOCS P-1

P-1 MOMENTS

BRUNO I CHLOE

SENSORIAL P-1

————————————————————————————————————————————–

Les primeres habilitats corresponen a la motricitat gruixuda, si el bebè no te problemes sensorials o físics, les adquireix paulatinament amb la seva interacció amb l´entorn. Tanmateix, nosaltres podem actuar per facilitar-los, o ensenyar-lis d´altres mitjançants l´estimulació.

                                                                 CALABAZA

A classe, juguem amb ells, els hi parlem i inventem nous reptes junts !!!…així estem contribuint al desenvolupament motor gruixut i fi dels nostres nens/es, al mateix temps que ho passem molt bé i enfortim els vincles !!

PSICOMOTRICIDAD P-2

PSICOMOTRICIDAD. P-2

—————————————————————————————————————————–

JOC SIMBÒLIC.

El joc simbòlic, es aquell que realitzen els nens utilitzant la seva capacitat de representar mentalment un objecte o la de simular una acció sense els elements necessaris per fer-ho. Son situacions de joc en les quals es donen al menys un dels següents fets: substitució de l´objecte, fer veure que un objecte es altre cosa, com per exemple agafar un pal i fer veure que es una aspiradora; atribució de propietats imaginaries, com per exemple netejar la cara del seu peluix com si estigues bruta, i així es juga atribuint una falsa propietat, etc…

Son de suma importància totes les activitats simbòliques (jocs de fer “com si”, joc de rols…), perquè el nen desenvolupa el seu potencial cognitiu, desplega la seva flexibilitat mental, potencia el llenguatge, desenvolupa conductes afectives, aprèn a representar els diversos papers socials o de rol, a mes de ser accions lúdiques.

images (12)

La falta de joc simbòlic amb nens amb autisme es part de la triada de les alteracions socials associades als trastorns del espectre autista, doncs els nens amb autisme normalment no s´interessen pel que es una joguina o pel que representa, sols es fixen en els trets físic o en el detall, per la qual cosa mostren un desordre sensorial i conductes estereotipades que fan que el joc perdi el seu propòsit.

—   —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  —  — —  —  —  —  —  —  — —  –

A continuació us mostrem un vídeo de Joc Simbòlic….

Observeu que curiós….

Nens de P-2 jugant a classe en una  estona de Jocs a taula. Tenen peces per jugar a ensamblar…

I espontàniament sense que ningú els instruccioni comencen a utilitzar aquestes peces “com si “ fossin un telèfon per trucar als seus pares…. així mateix, podeu observar com uns imiten als altres…. i finalment tots a la taula tenen el seu “telefon” per poder “trucar i parlar” amb els pares….

JOCS DE TAULA

———————————————————————————————————————————–

P-0 MASSATGES !!

 

El massatge es molt beneficios pels bebés.

Tots els nadons poden rebre massatges. Aquesta activitat ajuda a desenvolupar mes ràpidament la coordinació motora i augmentar les reaccions musculars, a mes d´afavorir que el nadó sigui mes receptiu i reaccioni millor a l´espai que l´envolta.

Resultado de imagen para dibujitos de bebes

Beneficis:

  1. Ajuda a regular i reforçar les funcions respiratoria, circulatoria i gastrointestinal. Mitjançant l´estimulació es poden controlar les incomoditats produides per els colics, gasos i estrenyiment, inclus les molesties produides per la sortida de les primeres dents.
  2. Ajuda al bebe a relaxar-se i l´alleuja de l´estrés i els bloquejos .
  3. Ajuda a intensificar la communicació afectiva entre el bebe i las personas de l´entorn, fácil.litant la communicació no verbal.
  4. Ajuda a augmentar l´autoestima del bebe
  5. Ajuda a estimular el sistema immunològic i propicia un millor desenvolupament del sistema nervios.
  6. Ajuda a que el nadó tingui un son mes tranquil i profund
  7. Ajuda a augmentar el contacte afectiu del bebe mitjançant el toc, la mirada, la pell, el somriure, els sons, les abraçades, les caricies, l´olor i els estimuls.

El massatge per tant, ajuda al bebe a estar saludable en tots els aspectes i es una experiència molt molt gratificant !!

Al nostre Tic-Tac, sovint transformem l´aula en un Spa i gaudim de uns massatges !!

MASSATGE P-0


També gaudim de l´espai i de la llibertat de moviments….!

JAUME. P-0

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..