MARÇ

 

Continuem experimentant….amb paper…

Aquesta vegada fem  Psicomotricitat Fina esquinçant paper….vinga a esguinçar  i trencar paper ¡!!!

Rasgar i trencar paper , sense tissores, utilitzant únicament les mans, és un procès  molt important que ha d´aconseguir-se abans de l´aprenentatge de l´us de les tissores, ja que enforteix les habilitats motores fines que el nen/a necessitarà per retallar.

Habilitats que afavoreix el esquinçat de paper:

  • La pinça (fer servir el pulgar i l´index amb força)
  • Coordinació bilateral de les mans (les ha de moure al mateix temps en direccions oposades).
  • Atenció
  • Maneig de força
  • Prensió PAPEL
  • Coordinació viso-motriu
  • Esguinçar es tallar el paper sense tissores, utilitzant unicament les mans. Es un procés molt important que ha de completar-se abans del aprenentatge de l´us de les tisores, doncs enforteix les habilitats motores fines que el nen/a necessita per retallar.

 

P-2. ESGUINÇAR PAPER….

—————————————————————————————————————————

Després d´esguinçar el paper…. ara toca fer gresca !!!!!

P-2. GAUDIM BALLANT !


 

ESTIMULACIÓ TEMPRANA 

L´estimulació temprana, és el conjunt de medis, tècniques i activitats amb base científica i aplicada de forma sistèmica i seqüencial a nens des d´el naixement fins el sis anys, amb l´objectiu de desenvolupar al màxim les seves capacitats cognitives, físiques i psíquiques; permet també evitar estats no desitjats en el desenvolupament.

L´estimulació temprana estimula al nen de manera oportuna. L´objectiu no es desenvolupar nens precoces ni adelantar-los en el seu desenvolupament natural, sinó oferir-li una gama d´experiències que li permetran formar les bases per l´adquisició de futurs aprenentatges.

 

descarga (20)

Durant l´estimulació, no sols es potenciaran adequadament el desenvolupament motriu, cognitiu , social i emocional del bebè, sinó que també s´ampliarà el seu desenvolupament individual, capacitats, predisposicions i el seu ritme.

Sovint, estimulem el sentit de la vista amb materials sorprenents !!!

P-0. ESTIMULACIÓ VISUAL

—————————————————————————————————–

P-1. SENSORIAL(2)

P-1. SENSORIAL

P-0  BOMBOLLES

P-0.  ANGEL

————————————————————————————————————–

 

NIÑOS TELAS

A la nostra escola, sovint juguem amb teles

Les teles son un material de joc d´estimulació espectacular…

P-0.  MONTESSORI. TELES DE COLORS  !!

—————————————————————————————————-

MUSICA

A la nostra escola, també ens agrada molt cantar !!… Cantem i cantem cada dia moltes cançons !!….En català, castellà….i també en anglès !!

P-1.  ENGLISH SONGS

P-1.  ENGLISH SONGS

P-1. ENGLISH SONGS

 

———————————————————————————————————————–

 

 

Cada dia juguem a la nostra escola….                   images (19)

El joc, és l´activitat mes important dels nens. Els nens, juguen no sols per divertir-se o distreure´s…també ho fan per aprendre. El joc és el termòmetre que mesura la seva salut. El joc no és una pèrdua de temps…es fonamental pels nens. Un nen que juga, està sa, física,mental i emocionalment.

Ademés de les necessitats físiques, el nen en te d´altres: afecte, i estímuls, els quals son bàsics pel seu desenvolupament mental i emocional. El bebè es capaç de donar i rebre afecte i de relacionar-se amb altres persones. Aquesta interacció i el fet de sentir-se estimat construiran sentiments de seguretat i de confiança en si mateix. Els vincles afectius que s´estableixen el les primeres etapes de la vida contribueixen a assentar les basses de les relacions que tindrà en la vida adulta.

Els nens, aprenen a través de l´acció,per tant, a mesura que van creixent necessiten gaudir de llibertat per explorar i jugar. El joc és un dels aspectes essencials del creixement, afavoreix el desenvolupament d´habilitats mentals, socials i físiques. Es el medi natural pel qual els nens expressen els seus sentiments, pors, afectes i fantasies d´una forma espontània i plaent. Aixi mateix, asenta les bases pel treball escolar i per adquirir les capacitats necessàries en etapes posteriors de la vida.

El joc, es doncs la forma natural d´incorporar als nens en el medi que els envolta, d´aprendre, de relacionar-se amb els altres,i d´entendre les normes de la societat.

Un bebè amb el seu sonall, descobreix sons i moviments…una nena amb el seu puzle es diverteix mentre pensa, relaciona i capta…Aixi mateix, un adol.lescent jugant al “escondite” aprèn la importància del treball en

 

 equip, el respecte a l´altre, ja sigui o no adversari, i l´acatament de les normes a favor de l´enteniment i la sana diversió.

Un nen que juga, es un nen que ama la vida, que entén i tolera situacions difícils, que estima als qui l´envolten, és un nen que somriu i és feliç.

El joc és un dret que te tot nen i una oportunitat que tenim els adults de passar una bona estona i d´aprendre d´aquesta capacitat que tenen els nens de gaudir amb les coses simples. El joc…es quelcom molt seriós.

 

P-2. JOC SIMBÒLIC

————————————————————————————————————————

PSICOMOTRICITAT FINA

MOTRICIDAD FINA

La Motricitat Fina, està molt lligada al desenvolupament de la intel.ligència…Per aconseguir la motivació no hem d´oblidar-nos d´incentivar els seus èxits,per exemple amb aplaudiments i alegria…!!

Dibuixar, pintar, modelar plastilina, agafar, tocar,  ajudaran als més petits a desenvolupar la seva Psicomotricitat Fina

P-0 MELINA. PSICOMOTRICITAT FINA

P-1. PINTEM DE GROC

P-1. PSICOMOTRICITAT FINA

P-1. PSICOMOTRICITAT FINA

P-2 PSICOMOTRICITAT FINA. TRAÇ HORITZONTAL

P-2. GRAFOMOTRICITAT

P-2. PSICOMOTRICITAT FINA

P-2 PSICOMOTRICITAT FINA

P-0. PSICOMOTRICITAT FINA


 

MONTESSORI. ACTIVITATS DE LA VIDA PRACTICA

 

MONTESSORI.PINTAR AMB XOCOLATA

Pintar amb xocolata és una activitat sensorial en tota regla: el olor del cacao, el seu sabor, la textura, la temperatura, el seu color….

Que divertit es descobrir que aquest aliment tant bo també ens pot servir per pintar….mmmm….no sabem que ens agrada mes…sin pintar o tastar-lo….Per això hem fet las dues coses a la vegada !!!

VIDEOS 26, 27, 28, 29    P-2.  PINTEM AMB XOCOLATA


Una vegada acabada l´activitat, encara ens queda una activitat important: Netejar !! Netejant, aprenem a tenir cura de nosaltres mateixos i de l´entorn…Netejant las nostres mans, cara, las taules i els estris realitzem activitats per a la vida pràctica del Mètode MONTESSORI…..I….ens encanta !!!!

—————————————————————————————————————————-

Resultado de imagen para DIBUJOS DE PSICOMOTRICIDAD GRUESA

Les primeres habilitats corresponents a la motricitat gruixuda, si el bebè no te problemes sensorials o físics, les adquireix paulatinament amb la seva interacció amb l´entorn. Tanmateix, nosaltres podem actuar per facilitar-los, o ensenyar-lis d´altres mitjançants l´estimulació.

A classe, juguem amb ells, els hi parlem i inventem nous reptes junts !!!…així estem contribuint al desenvolupament motor gruixut i fi dels nostres nens/es, al mateix temps que ho passem molt bé i enfortim els vincles !!

P-0  PSICOMOTRICITAT.

 

PSICOMOTRICITAT.jpg

A l´hora de fer Psicomotricitat, sempre ho fem de manera diferent…. Amb música ens agrada molt !! Mireu, mireu….i gaudiu amb aquesta classe de Psicomotricitat…. Mireu quines “sentadilles”….

P-1 SOM INDIS !!

P-1 SOM INDIS !!

—————————————————————————————————————

bebes.jpg

Els nostres bebes…volen fer-se grans !!! Cada vegada estan mes temps en peu….i com controlen tot l´entorn de classe a la perfecció…doncs troben la manera d´aconseguir-ho !!..

P-0.  ROQUE VOL CAMINAR !

P-0. MOLT BÉ ANGEL !!


 

En Roque…volia caminar…i ….. ja camina !!!!!!!!

P-0.  ENDAVANT ROQUE !!


 

Treballem habitalment estimulant tots els sentits…

frutas.jpg

L´estimulació dels sentits en general, ajuda al petits a augmentar el número de connexions neuronals. El objectiu dels exercicis gustatius és ampliar el ventall d´olors i sabors que es presenten…a major varietat, major será el número d´estimuls, la qual cosa portarà a noves connexions neuronals, que son l´objectiu i la base de l´estimulació temprana.

Mireu, mireu…..

P-2.   TALLERS AMB FRUITA

TALLERS AMB FRUITA

P-2     EXP. AMB ALIMENTS

P-2.    FEM PA AMB TOMÀQUET


 

Sovint, fem petits grups per gaudir al màxim del projector. Quan toca Projector…ens posem molt contents !!!!

projector

 

P-1    PROJECTOR

P-1    PROJECTOR


 

Cada setmana, ve al cole la teacher. Però també hi ha dies que ens agrada repasar algunes cosetes d´anglès..i de quan en quan gaudim unes estonetes amb activitats en aquest idioma…. Do you speak english ??

P-2   ENGLISH LESSONS

P-2   ENGLISH LESSONS


RISOTERAPIA

 

BEBE RIENDOSE

Riure, té mols beneficis confirmats per la ciència per la salut del nostres nens

La risa allibera serotonina, un neurotransmissor que aporta benestar, i sentiments possitius.

Es essencial que la risa esdevingui una forma d´expressió  habitual en el bebé.

Beneficis:

.- Augmenta la freqüència cardiaca

.- Millora el sistema immunològic

.- Afavoreix la coordinació muscular

.- Promou l´oxigenació, beneficiant per tant al seu sistema respiratori

.- Ajuda a desenvolupar el sentit de l´humor

A més de tots aquests beneficis, li permet també connectar-se, coneixer-se i desenvolupar memòria.

No permeteu que el vostre fill/a passi els dies sense fer ganyotes, sorolls graciosos i jocs divertits per aconseguir aquestes riallades tan beneficioses.

Al Tic-Tac diariament ho aconseguim!!… Procurem sempre crear moments divertits que provoquen als nostres petits riallades i felicitat.

P-1     RISOTERAPIA


 

ELS ANIVERSARIS

 

CUMPLEAÑOS

A la nostra escola…celebrem també els aniversaris !!

Cel.lebrar l´aniversari dels nostres petits, té un valor important més enllà dels regals rebuts. En primer lloc, celebrem la seva existencia… ¿Existeix quelcom més important que això??…

El dia que celebrem aniversari, estem també fomentant l´autoestima dels nostres nens. Dediquem un temps dies abans a preparar la seva corona, decorada amb el seu motiu preferit,( Disney, Princeses, Frozen, La Patrulla Canina, Spiderman…Peppa Pig…),  que ells mateixos ens han fet saber (a P-2). Quan arriba el dia, són els Protagonistas absoluts i valoren ademés el fet de que han estat escoltats a l´hora de confeccionar la seva corona en base als seus desitjos. Hem respectat els seus desitjos, i anhels com a persones de dret que son !!…Això els fa sentir-se importants, estimats, i aprenen a sentir-se importants i respectats….Aprenen també la importancia dels amics, el positivisme i l´alegria en la vida, la importancia de compartir….

I…per descomptat..el dia d´aniversari,,,,es perfecte per fer gresca !!!

 

ANIVERSARI.jpg

 

P-0.  CUMPLE ANGEL !!


Dia a dia a l´escola….

P-0 MOMENTS…

P-2  A BALLAR AMB MÚSICA MODERNA !!

P-2.  SOY UNA TAZA…UNA TETERA…

P-2.  MOMENTS….

——————————————————————————————————————————–