ABRIL. CONTINUACIÓ

 

Resultado de imagen para dibujos de estimulacion temprana para bebes

 

L´ESCOLA BRESSOL TIC-TAC.  BENEFICIS

  1. FUNCIÓ SOCIALITZADORA

Els nadons, comencen a tenir contacte amb els iguals. Per a molts d´ells, serà la primera experiència d´interacció duradera amb altres nens/es. Comencen a donarse compte de que existeixen regles en el comportament social, desenvolupen afinitats, sentiments de pertinença al grup i observen també alternatives al nucli familiar.

Els nadons de 0-3 anys, aprenen per modelatge. Son observadors i imiten als iguals. Això aporta moltes avantatges a l´hora de desenvolupar hàbits (d´higiene, alimentació, conducta…).

La interacció entre iguals és una font d´aprenentatge major inclús que la exercida per un adult.

   2.  APRENENTATGE EN VALORS I HABILITATS

La convivència amb els iguals, la presència de regles que cal respectar i el joc comporten un aprenentatge en valors (respecte a un mateix i als altres,), en la forma de comunicar-se (modificar el llenguatge, respectar el torn…), aprenen a compartir, s´esforcen i comencen a comprendre el valor d´aquest esforç, la responsabilitat, la solidaritat, el coneixement i control d´un mateix (autocontrol), la tolerància i l´amistat.

Molts d´aquests valors, ja s´adquereixen en l´entorn familiar, i l´entorn social els reforça. Altres s´adquireixen per primera vegada en la convivència amb altres nens, en l´experiència o mitjançant activitats concretes per aquest fí.

    3. DESENVOLUPAMENT FISIC

El nadó de 0 a 3 anys, juga quasi tot el temps, experimenta, cau a terra i torna a aixecar-se, manipula, llepa els objectes…Moltes vegades es senten mes lliures per fer-ho a l´escola bressol que a casa seva.

Tot això estimula els sentits, millora la motricitat fina i gruixuda, l´equilibri i la coordinació de moviments generant més seguretat en els seus desplaçaments, realitza exercici físic i regula el seu pes. A mes a mes, l´escola bressol, ensenya a mantenir una alimentació, hàbits d´higiene i descans adequats

    4.  CONEIXEMENT DE L´ENTORN

L´escola bressol, suposa un entorn nou que investigar i descobrir. Exploren un lloc diferent al que han conegut fins ara. Observen nous objectes i persones, aprenen noves paraules i conceptes i es converteixen en veritables esponjes d´informació.

L´Escola Bressol fomenta la creativitat al estar en continu procés d´innovació. El nen crea, experimenta i gaudeix amb materials diferents sense importar el resultat.

A aquesta edat, el nen/a ja comença a enfrontar-se a petits reptes que amb l´autonomia que va adquirint podrà resoldre, equivocant-se potser al principi, i després encertant.

    5.  DESENVOLUPAMENT COGNITIU

L´Escola Bressol, contribueix al desenvolupament de les capacitats intel.lectuals del nadó. A través del joc, el moviment, la interacció i els materials disponibles a l´aula, el nadó podrà resoldre situacions paulatinament més complexes.

Jean Piaget : “Els nens dels 0 als 3 anys , aprenen fonamentalment a traves dels seus sentits i la seva activitat”.  

L´Escola Bressol participa en gran mesura en aquest aprenentatge.

El lloc lliure i el lloc simbòlic que es dona a l´Escola Bresol, son dos detonants per la creativitat del nadó: li permetrà crear, inventar, innovar i generar idees alternatives davant de situacions concretes o donar respostes per solucionar problemes.

   6.  MILLORA L´ÀREA EMOCIONAL

A l´Escola Bressol, es generen nous llaços afectius, aprendrà a expressar millor les seves emocions, i s´anirà formant la seva personalitat.  El nadó se sent a gust. Aprén a ser més autònom. Tot això repercuteix positivament en la seva autoestima.

Es vital que el nen comenci a identificar les seves emocions i saber com expresar-les. Igualment, és molt importat que sàpigue posar-se en el lloc dels seus companys, que comprengui les emocions d´altres nens i la relació que aquestes tenen amb les accions.

En aquest sentit, l´Escola Bressol és un lloc idoni per desenvolupar la intel.ligència emocional. Això prevé molts problemes psicològics en el futur i contribueix  per tant a un major ajust psicològic el el futur.

——————————————————————————————————————

L´Escola Bressol Tic-Tac,  disposa d´un equip excel.lentment preparat per exercir les funcions d´atenció i cura, així com també disposem de les tècniques i estratègies per ensenyar als nostres petits valors, estimular.los,  ajudar-los i educar-los.

Per crèixer, els nens/es necessiten temps, respecte i tranquilitat. Necessiten també afecte, recolçament i llibertat per actuar, per adquirir confiança i per aprendre per si mateixos.  La nostra tasca educadora consisteix en motivar la seva curiositat, permetre l´experimentació per tal de que descobreixin i gaudeixin , i valorar els seus esforços i avenços.

Tot l´equip de l´Escola Bressol Tic-Tac portem a terme la nostra tasca com persones responsables, respectuoses, pacients, afectuoses, dinàmiques, alegres i oferim una total confiança i professionalitat tant als nostres petits com a les families.  La col.laboració entre l´Equip Profesional i  les famílies es fonamental.  

Diariament, vetllem per fer confluir els principis metodològics del nostre Projecte Educatiu, amb la realitat educativa del mateix, per la qual cosa realitzem una valoració i seguiment del desenvolupament evolutiu de cadasqú dels nostres nens/es amb la finalitat de que la tasca amb ells sigui el més ajustada possible al seu perfil individual i personal. A través de dades objectives, coneixem la realitat madurativa per potenciar un desenvolupament integral, tant des de l´estimulació de les seves capacitats com des de la prevenció de desajustos.

La manera d´actuació, es tant individual ( aplicació de bateries i sessions de treball), com col.lectiva (posada en marxa de tallers, programació i participació en activitats i dinàmiques d´aula).

La nostra tasca especilizada, permet la prevenció d´anomalies en el desenvolupament, així com la detecció precoç i en el seu cas amb la consegüent communicació a les families i les derivacions pertinents.

By. Paloma R. Pardo. Psicòloga Clínica. Col. 14262.

———————————————————————————–

Per acabar, us presentem ara uns videos que recullen de forma molt visual tot l´exposat.

Es tracta de uns videos de la Sofia (P-1), on es poden observar l´evolució que fa…com es comporvava els primers dies i com es comporta ara que ja porta més d´un mes…. Els videos parles per si sols !!!….

 

P-1  SOFIA. PRIMER DIA

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1  SOFIA PRIMERS DIES

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1  SOFIA…POC A POC…

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1  SOFIA. MOMENTS

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1. MARCOS I SOFIA. MUAC !!

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1  SOFIA

https://player.vimeo.com/api/player.js

 

Heu vist l´evolució i la diferència entre el primer video i l´últim de la Sofia ?….Doncs ara imagineu-vos com estarà la Sofia d´aqui a un any !!….La Sofia i cadasqú dels vostres fills /es !!!….

Es molt gratificant la nostra tasca !!!… Gracies a tots papis i mamis per la vostra confiança, la qual us la retornem multiplicada per 1000 !!!….

 

Resultado de imagen para dibujos de estimulacion temprana para bebes

 


 

 

PSICOMOTRICITAT

Per tal de portar a terme l´objectiu marcat al nostre Projecte Educatiu, sovint organitzem petits grups per fer les diverses activitats. Quan formem aquests grups, hem de fer la filera.

Ja hem parlat de la importància de les rutines. Al Tic-Tac , els petits no paren de moure´s per tota l´escola !!…. Per poder fer-ho, cal organització i coordinació. Els nostres petits ens ajuden molt, ja que tenen ja interioritzades aquestes rutines. Per tant,  si partim un grup per anar per exemple a l´aula de jocs, abans s´ha de fer la filera !!!… i ho fan molt molt bé !!!. Les rutines posen ordre a la seva vida i els ajuda a controlar i predir situacions.

Mireu que bé que ho fan….!!

P-2  FILERA

https://player.vimeo.com/api/player.js

—————————————————————————————————————————————

 

Resultado de imagen para dibujos de estimulacion temprana para bebes

El dia a dia continua a la nostra escola…. A dia d´avui hem passat de la meitat de curs….Ja ens coneixem tots molt bé i som una gran familia. Els dies transcurreixen amb tranquilitat. Estem contents i feliços a l´escola !!

 

P-1  APIL.LAR

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-2   SANT JORDI

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-0   LUCIA

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-1    MOMENTS

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-2   SANT JORDI (2)

https://player.vimeo.com/api/player.js

P-2   SANT JORDI  (3)

https://player.vimeo.com/api/player.js

85.  TARDAS AL PATI ABANS DE MARXAR.

https://player.vimeo.com/api/player.js

————————————————————————————————————————————–

Resultado de imagen para dibujos de estimulacion temprana para bebes

 

Els nostres petits ens regalen sovint moments preciosos que ens sorprenen gratament….

P-0  LIA !!….QUINA CANYA …!!

https://player.vimeo.com/api/player.js


 

Resultado de imagen para GIFS DE DIBUJOS NIÑOS PINTANDO

Ens ho passem pipa al cole !!! …. Pintem amb tot !!…amb colors, amb pinzells, estampem amb patates, amb carxofes, amb segells, amb guixos,  pintem amb les mans…i amb els peus !!….

 

Resultado de imagen para GIFS DE DIBUJOS NIÑOS PINTANDO

 

 

P-2   PINTURA AMB ELS PEUS.

https://player.vimeo.com/api/player.js

——————————————————————————————————————————————–